perjantai 11. lokakuuta 2013

Matemaatikko Mutikainen

Lanka: Novita 7 veljestä (Alkuperäinen ohje fingerin-paksuiselle langalle )
Puikot: 3,5 (Ohjeessa 2,5)
Mistä ohje?  Kirjasta Sock Innovation (ISBN 978-1-59668-109-5)

Valmistui ne kuitenkin, vaikka jossain vaiheessa alkoikin maistua puulta ;) Mittaa sukilla on sen verran, että mahtuvat jalkaan kokoa 46.

Mä oon miesten sukkien kanssa aina jotenkin ihan hukassa. Aina ei jaksaisi neuloa pelkkää perussukkaa, mutta toisaalta kovin kovasti kiemuroita ei mun mielestä miehiseen sukkaan sovi. (Tämmönen mä oon, piilokonservatiivi. ;)) Cookie A.:n Sock Innovation kirjan matemaatikko sukat oli nekin semmosenaan mun mielestä turhan naiselliset, joten varren reunuskaunistukset vaihtui tässä versiossa 1o,1n-joustimeen. Näin isoissa sukissa varsi näytti myös niin leveältä, että neulaisin joustinta myös nilkan taakse kantapään yläpuolelle, josko vähän kiristäisi vartta. En tiedä oliko siinä järkeä, jää käytössä nähtäväksi.

Koska näihinkin sukkiin tuli tuhottua varasto seiskaveikkaa, piti mallineuletta vähän soveltaa silmukkamäärälle sopivammaksi. Ja hyvinhän tuo onnistui. Selkeesti siis matemaatikko Mutikaisen suomalainen seiskaveikkaversio ranskalaisen matemaatikon nimeä kantavasta sukkamallista. Jee =) Uusi purkki Sukkasadon Hillokellariin ^_^

2 kommenttia: